Bergman, Sami among 4 sued

Staff Correspondent

18 February, 2021 12:00 AM printer

A sedition case was filed on Wednesday against four persons on charges of hatching conspiracy against Bangladesh by broadcasting a ‘false and fabricated’ report titled “All the Prime Minister’s Men” on Al Jazeera.

Bangabandhu Foundation president Moshiur Malek filed the case with the court of Dhaka Metropolitan Magistrate Md Ashek Imam.    

The accused are Swedish-Bangladeshi journalist Tasneem Khalil, Hungary-based entrepreneur Zulkarnain Saer Khan alias Sami, British journalist David Bergman and Director General (editing council) of Al Jazeera Television Dr Mostefa Souag.

The court recorded the statement of the plaintiff, but did not pass any order on the day. It will pass an order in this regard later, court sources said.

Moshiur Malek alleged that the report is fictitious and flawed and has tarnished the image of Bangladesh government and the state, which amounts to sedition.

The plaintiff pleaded to the court to issue a warrant for arrest of the accused through the Interpol.

The Qatar-based news channel broadcast the report on February 1, making various allegations against Bangladesh Army Chief General Aziz Ahmed and his brothers, which went viral on social media.

General Aziz told reporters on Tuesday that the allegations were false, concocted and part of a conspiracy by vested groups.

Earlier, Bangladesh government rejected the desperate “smear campaign” instigated by extremists and their allies working from London and elsewhere through the report.

Foreign Minister Dr AK Abdul Momen hinted at taking legal steps against the TV channel for spreading misinformation through broadcasting the “false and fabricated” report on Bangladesh.


Top