Saturday, 23 October, 2021
E-paper

Sky News Australia removes Covid misinformation clips

  • Sun Online Desk
  • 11th August, 2021 03:42:52 PM
  • Print news

 

Sky News Australia has removed dozens of videos from its websites, after YouTube suspended the channel for spreading Covid misinformation.

The conservative TV network, owned by Rupert Murdoch, has been criticised for promoting conspiracies and questioning public health orders in its broadcasts, BBC reported.

In recent days it has taken down about 30 videos without explanation or making corrections.

Sky News Australia has declined to comment.

But its parent company, News Corp Australia, told local media the network had taken an "editorial decision" to remove the videos.

It comes as millions of Australians remain in lockdown to prevent the spread of Delta outbreaks in Sydney and Melbourne.

Fewer than a quarter of Australians are vaccinated. Frustration over restrictions has also led to several large anti-lockdown protests.

Sky News Australia executives are due to face a parliamentary inquiry on Friday, after YouTube on 1 August penalised the channel's Covid coverage.