Wikipedia editors vote to ban 'The Daily Mail' as source

Sun Online Desk

10th February, 2017 02:45:00 printer

Wikipedia editors vote to ban 'The Daily Mail' as source

Wikipedia editors have voted to ban the use of articles from British tabloid The Daily Mail and its globally popular website as sources, calling them "unreliable", according to a statement.

 

English-language editors of the online encyclopaedia cited the newspaper's "reputation for poor fact-checking, sensationalism, and flat-out fabrication", said the statement posted on Wikipedia Wednesday.

 

The vote means the tabloid's use as a reference should be "generally prohibited", it said.

 

The Wikimedia Foundation, the not-for-profit organisation that runs the Wikipedia website, acknowledged the vote in a statement cited in The Guardian, but said it was up to its unpaid editors.

 

Content on Wikipedia is written and edited by a global network of volunteers who must base their articles on "reliable, third-party, published sources with a reputation for fact-checking and accuracy".

 

The guidelines also highlight that special care should be taken when sourcing from state-associated news organisations, including the Chinese press agency Xinhua, North Korea's Korean Central News Agency, and Press TV in Iran.

 

They warn they may be propaganda organisations, but do not outwardly ban them.


Top